タバコ好きになるように、メントール味を調節してるらしい

http://ap.google.com/article/ALeqM5hzYsnLTQuYWi4XnBKXSSExh6Ss_gD91V7CEG2

The researchers reviewed industry documents dating back decades on product development and on strategic plans for menthol products.

They said that the tobacco companies researched how controlling menthol levels could increase sales among specific groups. Milder brands with lower menthol levels appealed to younger smokers. The milder products were then marketed to young consumers.

One document from R.J. Reynolds noted that all three major menthol brands "built their franchise with YAS (younger adult smokers) ... using a low-menthol product strategy. However, as smokers acclimate to menthol, their demand for menthol increases over time."

研究者らは、企業の内部資料を何十年分も調査した。タバコ会社はメントールの量を調節をすることで特定の集団における販売を増やすことを調査していた。メントールの少ないマイルドな物は若者に人気があったので、若者向けに展開された。RJレイノルズ社の資料によると、3つの主要なメントール商品は「低メントール作戦によって、若い成人喫煙者に人気があった。しかし、メントールになれると欲求が高まった。」

つまり、メントールはすっとするから初めての人でも吸いやすい、だからタバコに手を出しやすくする作戦なわけだ。そいで、メントールになれちゃった人向けに、メントールのきついのを売って、タバコをやめにくくさせる、と。ターゲットは若者というけど、実際は子供なんだろうね。

鬼畜ですな。