フィンランドで銃乱射事件

The Times & The Sunday Times

フィンランドの高校で男子生徒が銃で校長先生と生徒7名を殺害した事件が。しかも事件の数時間前にユーチューブに予告映像をアップしてたらしい。思わずアメリカの大学での事件を思い出した。本人も自殺したらしい。

びっくりしたのは:

Despite having the third-largest per capita ratio of handgun ownership in the world, violent incidents are rare at Finnish schools. According to Finnish media, there have been four stabbings at schools since 1999. None of these caused fatalities.

The last major attack in the country came in 2002 when a young man killed himself and six others in a bomb blast at a shopping mall in Helsinki.

世界で3番目に高い銃所持率にもかかわらず、フィンランドの学校での暴力事件はまれだ。フィンランドのメディアによると、1999年以来4件の刃傷事件があったが、いずれも死者はでていない。直近の大きな事件としては、2002年にヘルシンキのショッピングモールで若い男が6名を道連れにした爆弾事件がある。

銃みたいな物騒なもん、何で一般人が持つ必要があるのかな?日本の右派のいいとこは、「銃を持つ自由を!」って叫ばないとこだと思う。