ソマリア海賊を射殺した米海軍

http://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=20090413-00000006-jij-int
海賊は船長に銃を突き付けていたから、米海軍は射殺したそうだ。残った一人は交渉のために米軍側に来ていたので、無事だったらしい。
相変わらず、コメント欄には「毅然たる」態度すきーな方々が多数いるようです。しかし、それで本当に解決になるのかっていうのがタイムズの記事。
The Times & The Sunday Times

Analysts believe the only way to stop Somalis taking to the sea is to bring stability to the land.

“Tackling the pirates at sea is really like swatting mosquitoes without draining the swamp,” is how a naval officer put it. In recent weeks the pirates have also developed tactics to thwart an international coalition of navies patrolling the Gulf of Aden. They have launched attacks much farther south to evade warships.

Analysts believe they have also become more violent, travelling in larger numbers and firing warning shots as they board. That trend could be escalated by the most recent casualties.

~中略

There are also growing fears for the 260 hostages currently held by pirates. In the past they have generally been well treated as negotiations dragged on for weeks. Last night there was a chilling warning that that could change.

“The French and the Americans will regret starting this killing. We do not kill, but take only ransom. We shall do something to anyone we see as French or American from now,” Hussein, a pirate, told Reuters by satellite phone.

It has been a bloody weekend for the pirates but Somalia’s recent history suggests that the risk of death has rarely been enough to stop men taking up guns.

専門家は、海賊行為をやめさせる唯一の方法はかの地に安定をもたらすことだという。「海賊対策は、まるで水たまりを干さずに蚊をたたいてるようなものだ」とある海軍軍人はいう。ここ数週間で、海賊たちは海外の軍艦を避けるために南の方で攻撃をするようになっている。また、専門家らは海賊が前よりも暴力的になっていて、乗船の際に銃撃するようになっているという。ここ最近の死亡例によって、この傾向はひどくなるだろう。
海賊たちにつかまっている260名の人質の人命が心配される。かつては、交渉が数週間に及んでもおおむね良い取り扱いを受けていた。昨夜は、それが大きく変わるかもしれないという脅しがあった。
衛星電話を使ってロイターに語った海賊のフセイン氏は、「フランス人とアメリカ人は、海賊殺しを始めたことを後悔するだろう。われわれは人殺しはしないが、身代金をとるだけだ。これからはフランス人やアメリカ人にはただでは済まない」という。
海賊にとっては血塗られた週末であったが、ソマリアの最近の様子からすれば、命の危険くらいでは海賊をやめさせるのには不十分だろう。

要するに、海賊よりもましな仕事がないから、いくら危険でも海賊をやめられないわけですな。だったら、海賊よりも危険でない、割のいい仕事を用意してやるのも一つの手ではないかと思うんですわ。その方が、命の危険と隣り合わせで、軍艦派遣するよりも安上がりかもよ。

税金の無駄遣いにはきびしー人が多いのに、こと軍事かんけーになると大甘なのはなぜなんでしょ?それから、人殺しにはめっぽう厳しーくせに、軍隊が人質の命よりも毅然と敵をやっつけることを優先するのを支持するのは、矛盾だよな。