メディアトリシャンにきいてみよう

先日2010-03-16 - おこじょの日記てな記事を書いたんだけど、いまいち自分の中でこなれてない感じしたんだよね。そいで、ネットでさがしてたらおもろいサイトがあった。
http://cmch.typepad.com/mediatrician/
ボストン小児病院 メディアと小児の健康センター マイケル・リッチ所長のQ&Aサイト。親からの質問に丁寧に答えてる。これなんか、よい答えだと思うな。
雑誌の表紙に露出の高い広告があふれているのに抗議するには?http://cmch.typepad.com/mediatrician/2010/01/magazine-covers-objection.html

As social standards change over time, magazines and other media will always be “pushing the envelope” in order to grab and maintain the public’s attention. As a result, there are more sexual images, just as there are more violent images, in mainstream media than there have been in the past. What one person finds offensive may not bother another person. Those who are concerned often give in, possibly because they feel helpless to protest. Media are everywhere, most parents feel overwhelmed, and they do not feel that they have anything to say other than that they are offended, which makes them feel embarrassed for being prudish. But you can respond to these images rather than being offended, and do so in ways that are effective if you have facts, rather than opinions.

Research shows that kids don’t necessarily imitate what they see in sexualized media, but they do pay attention, because they are learning about the world and the way they should behave in it. What they see teaches them about what is normal and what is attractive, so it guides the way they present themselves. Sexualized images also may build insecurity, which can motivate us to buy cosmetics, clothes, even cars, to feel better about ourselves. While making sales is the goal of advertising and the publications in which they are published, this insecurity can have unfortunate outcomes. Among adolescents, who are at their most self-conscious and insecure developmental stage of their lives, this can lead to real health problems, including anxiety and depression, eating disorders, body-building supplements, and substance abuse.

Magazine publishers and media producers do not seek to offend anyone with sexualized images, they want to get your attention. You are their potential customer. They want to know what you think and feel. Communicate with the magazines, advertisers, and consumer products companies and let them know. Don’t underestimate the power of sending a letter to corporate executives, they understand that they need to make you happy if they want you to buy their products. As consumers, we can create change by voting with our voices and our wallets. And don’t forget to give positive feedback, both in your communication and your business, to those companies that provide images, ideas, and products that make you healthier and happier.

社会規範は時代とともに変わっていくので、昔に比べて性的なまたは暴力的な映像がメディアに出てくるようになりました。ある人にとって不愉快なものは別の人にとっては気にならないものです。不愉快に感じた人の多くは、無力感から表だって抗議せずあきらめてしまいがちです。ただ、感想を述べるのではなく、事実に基づいた意見を出すことで効果を上げることができます。
いろいろな調査によると、子どもたちはメディアにある性的なものをすぐまねするわけではないですが、関心はもつことが分かっています。何が当たり前で、何が魅力的であるかをここから学ぶわけです。しかし、性的なイメージは自己への不満をかきたてます。広告の目的は売上を上げることですが、自分に不満をもつことで、不安や抑うつ摂食障害サプリメント利用、そして薬物乱用につながることもあります。
出版社やメディア制作者は、性的な広告で客の関心を引こうとしているのです。あなたは潜在的な顧客です。提供している企業にあなたの考えを伝えましょう。経営者に手紙を出しても仕方がないと思わないでください。商品を買ってもらうためにはあなたを不愉快にさせまいとするでしょう。消費者として、私たちの声とお財布を使って変化を起こしましょう。そして、あなたを幸せにしてくれた広告、知識、商品を提供した企業には、ポジティブな反応を返すことをお忘れなく。

つうことで、ワタスも行動するよ。