ソマリアの海賊、つづき

昨日の記事が人気だったんで、追加です。海賊の活動範囲が広がってることについてのニュースがBBCにあったよ。
BBC News - Navies struggle with 'swarming' pirates
下の画像が、海賊の活動範囲だよ。

Five years ago, the maximum range of attacks was 287km (165 nautical miles).

Recently a ship was hijacked 2,037km (1,100 nautical miles) from the Somali coast - and only 926km (500 miles) from the coast of India.

The main focus for international navies, and their main area of success, has been in the Gulf of Aden, where there is a massive concentration of ship movements - 30,000 a year.

5年前まで、襲撃範囲は287kmまでだった。最近起きたハイジャック事件は、ソマリア沖2037kmで、インド沿岸からわずか926kmの地点だった。他国の海軍の主な活動拠点は、年間3万隻が往来するアデン湾である。

前々から書いてるけど、国が混乱状態で食べていくのがやっとでは、いつまでたっても海賊が減るわけない。捕まる危険を冒したって、餓死するよりましだってわけよ。貧困が犯罪の原因だとして、貧しい人を根絶やしにできますかい?そんなことしたら、それこそテロリストの思うつぼジャン。「あなたの大切な家族を殺した外国の軍隊に復讐したくないですか?」ってささやかれたら、ころっとそっちへいってしまう。海賊しない方が得だ、と思えるようにしないときりがないと思うんですわ。