大騒ぎの割には、あっけなかったね

ここんとこずっと、毎日のテレビのニュースでとりあげてた北朝鮮の「人工衛星」または「ミサイル」発射。結局、あっというまに失敗して、あの騒ぎはなんだったんだ。ちなみに、韓国でもみんな無関心だったらしい。North Korea's failed rocket launch triggers indifference in Seoul | World news | The Guardian

North Korea's doomed rocket may have flown within 100km (62 miles) of their country's coast, but residents of Seoul reacted with a collective shrug of the shoulders to news their neighbour had again defied international opinion and triggered talk of more instability on the Korean peninsula.

The air of nonchalance on the streets of the South Korean capital could be put down to warm spring weather, or political fatigue after Wednesday's parliamentary elections.

北朝鮮の呪われたロケットは自国の沿岸約100km以内を飛行した模様だが、ソウル市民は隣国が国際世論を再び無視し、朝鮮半島の緊張を高めたことに肩をすくめただけだった。韓国の首都での無関心さは、春の陽気や水曜日の選挙の後の政治的疲労によるものかもしれない。

これまでの経緯からいって失敗の可能性が高いと思われたし、飛んじゃった後はどーにもなんないんだし、騒ぎすぎじゃんと思ってたらやっぱそうだった。大体、マジでやばかったら学校休みになるだろう。
万が一、北朝鮮が成功して人工衛星を打ち上げてたら、いったいどんな報道するつもりだったんだろう。すげー気になる。
近頃、テレビでニュース見るとうんざりするんでなるべく見ないようにしてる。だって、同じニュースを繰り返すばっかりなんだもん。いいなあ、手抜きで。